Thursday, April 28, 2016

Shake N Take 3 & Mini Steamer


Assalamualaikum,


Entry yang lepas aku excited cerita pasal anak dah boleh makan sekarang aku nak kasi review sikit. Aku memang cadang nak beli baby bullet tapi disebabkan faktor was was jadi aku padam keinginan membeli. Jadi nak gantikan apa yang terpadam tue, aku decide beli Shake n Take sahaja.


Sumber ehsan dari Google

Barang ney aku beli dekat lelong. Korang daftar lah jadi ahli macam biasa, lepas tue godek sana sini amek mana berkenan, masuk dalam cart/wishlist,beli lepastu chaauu. Eheh, senang kan .. Kat sana ada ramai seller jadi korang kena buat pilihan dengan bijak rajin tengok komen tengok review segala bagai.


So far aku pakai shake n take ney, agak memuaskan .. Buat masa sekarang aku banyak blend berjenis berkategori buah dan sayur untuk akid .. Hasil pun, halus jea .. Ada jugak aku tapis sebab aku rasa tak smooth tapi sebenarnya itu hanyalah khayalan ..  Cuma bila kau blend tue akan ganggu halwa telinga seisi rumah sebab bunyi tak sehalus hasilnya .. Macam blender biasa lah bising sikit ..


Dan base dia plak, bila kau tengah syok blend tue akan terasa sikit panas .. Jadi kau berhenti sekejap, lepas tue sambung balik .. So far so good lah  .. Nanti nak try blend sejenis makanan yang lain pullakk .. 


Sumber ehsan dari Google

Yang ney aku beli khas untuk steam makanan baby .. Makanan yang keras tue elok steam dulu sebelum blend .. Saiz kecik senang, ada dua tingkat jadi kau boleh steam banyak makanan , sejukkan dan blend .. Just letak kuantiti air yang secukupnya dibahagian bawah , switch on dan tunggu sampai lampu padam .. 


Kalau tak silap aku beli di 11street .. Jadi korang rerajinkan dirilah buat survay ok .. So far aku pakai , ok lah .. Ada banyak kegunaan selain dari steam makanan baby .. korang carilah sendiri ok ..


Tue jea review yang ada, sebab yang lain tak pakai lagi ..


Lots of love,
NR